Påskefest i Sarons Dal

Litt mer info om arrangementet:

Et lavterskel familietilbud der dine kirke-/menighetsmedlemmer kan invitere med seg venner og familie til en uforglemmelig festforestilling.

Før folk drar på påskeferie ønsker vi å "ta påskehøytiden tilbake" og sørge for at så mange som mulig får del i påskens budskap.

Vær med på en unik samling, som vi håper kan bli et godt supplement til deres egne arrangementer i påsken.

Sammen tar påskehøytiden tilbake!

Stavanger Gospel Company's renommerte dirigent Aril Schøld skriver:

De siste 25 årene har julen og dens budskap i stor grad blitt løftet frem i norske kirker og konsertlokaler, mens påskebudskapet får lite oppmerksomhet. Da er det tid for hytte, snø eller hage.

Stavanger Gospel Company ønsker nå å bidra til at fokuset ikke bare rettes mot det som skjedde i Betlehem, men også det som skjedde i Jerusalem. Vi har gjentatte ganger vært på utenlandsturnéer i påsken (UK, USA og Sør-Afrika), og sett hvordan menigheter og artister virkelig slår på stortromma for å markere påskens hendelser og budskap. Før påske har vi derfor de siste årene arrangert en storslått «førpåskefest», i St. Petri kirke Stavanger, Q42 Kristiansand, Sarons Dal Arena m.fl. I utgangspunktet som en gudstjeneste, men formen er litt mer konsertaktig. Vi inviterte flere av regionens kor til å være med, bl.a arrangerte jeg to av påskens låter som felles-sanger for alle korene. Det var ufattelig mektig da konserten ble avsluttet med  "Deg være ære".

Med oss har vi dette år Thor Haavik med en «mini-påskevandring» med fire avdelinger knyttet til hhv. Palmesøndag, Skjærtorsdag, Langfredag og 1.Påskedag. Imellom disse avdelingene ble det sunget sanger rundt tematikken og vi feiret nattverd.

Publikums-pågangen har vært stor, og viste at folket ønsker et forhold til påskens fantastiske budskap.

Vi vil jobbe for at kirkene også skal fylles rundt påske. Ikke bare i desember.